środa, 24 grudnia 2014

Dobre wspomnienia to takie, które na samą myśl o nich wywołują uśmiech na twarzy.

anonim

Pamiętam moje Święta spędzone w dzieciństwie. 
Całą rodziną siedzieliśmy przy wigilijnym stole, od babć, dziadków po ciocie i wujka. Za oknem padał śnieg, a my śpiewaliśmy wspólnie kolędy. Każdy wyczekiwał pierwszej gwiazdki, żeby móc zobaczyć jakie niespodzianki przyniósł Święty Mikołaj. Pamiętam jak zakładałam się z bratem, dla kogo będzie największy prezent i pamiętam tą ogromną radość jak okazywało się, że jest dla mnie. Pamiętam te cudowne zapachy świąteczne, wykrajanie ciasteczek w kształcie gwiazdek, choinek i innych dekoracji świątecznych, potem ich zapach gdy się piekły. Gdy już były gotowe, zawsze były ostrzeżenia mamy "Nie jedz bo gorące, potem brzuch Cię będzie bolał", ale i tak dziecko musi spróbować wszystkiego, więc tylko jak nikt nie widział, chwytało się ciastko i zachwycało się jego smakiem. Potem wielkie zadowolenie z tego faktu, że udało się i nie ma skutków ubocznych. Pamiętam pomaganie mamie robić sałatkę jarzynową, krojenie warzyw, szczególnie marchewki której było tak dużo, że nie było widać jej końca. Lepienie pierogów, a potem liczenie ile wyszło. Robienie "chatki Baby Jagi" z herbatników, która najszybciej znikała ze stołu. I wiele innych rzeczy, sytuacji.Pamiętam pierwszy i drugi dzień Świąt, gdzie na śniadanie jadłam ciasto, bo nie mogłam doczekać się jego smaku. Nikt nie przejmował się,tym że przytyje, że pierwszy posiłek musi być wartościowy itp. Było naprawdę beztrosko, wspaniale. Czas wtedy stawał w miejscu, nikt się nie spieszył, nie patrzył na zegarek. Każdy spokojnie zachwycał się chwilami spędzonymi w gronie rodzinnym. 
Bardzo tęsknię za tymi czasami, za osobami których już niestety nie ma. Dobrze, że są wspomnienia i choć na krótką chwilę można przypomnieć sobie jak kiedyś było. Im człowiek jest starszy, tym wszystko się zmienia. 

Życzę Wam, aby Święta Bożego Narodzenia były niezwykłym czasem, spokojnym, beztroskim i bezstresowym. Żebyście mogli choć na chwilę zapomnieć o problemach,o trudach dnia codziennego. Czasem refleksji, gdzie możecie przemyśleć wiele spraw, naprawić wiele relacji między sobą. Czasem, który Was przemieni, ale nie tylko na czas Świąt, na dłuższy okres bądź na zawsze.
Życzę Wam Błogosławieństwa Bożego na każdy dzień !

Merry Xmas Kochani ;*

Bardzo, ale to bardzo stare zdjęcia :)  A u mnie za oknem słońce.





Klara

5 komentarzy:

  1. Śliczne zdjencia i fajny post Merry Christmas

    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też słońce :d ... ani jednego płatka śniegu. Zapraszam na nowy, wigilijny post ♥ Życzę spokojnego Bożego Narodzenia i odpoczynku. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś tak już jest, że te Wigilie z dzieciństwa wspominamy wyjątkowo magicznie. Dlatego teraz staram się, żeby mojemu dziecku stworzyć takie magiczne święta, żeby miało co wspominać.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dzisiaj rano spadł śnieg i jeżeli to nie jest magia Świąt, to nie wiem co nią jest. Boski biały świat mam za oknem i cieszę nim oczy ;-) Dziękuję za życzenia i mam nadzieję, że współczesne Święta zostaną na długo w Twojej pamięci abyś mogło je równie miło wspominać jak te z dzieciństwa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tęsknię za takim śniegiem :D

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się,że jesteś. ;*
Zostaw po sobie ślad.
Za każdy komentarz bardzo dziękuje !